171. Better off Without Me

Ashley Hess – Better off Without Me

 

Marion hörde snart steg innifrån tv-rummet. Hon ryckte upp sig och tog glatt brickan i varsin hand. Hon vände sig om och log mot Austin, men leendet försvann snabbt när hon såg den lilla flaskan som Austin höll i handen.
”What’s this?” av ren chock och rädsla släppte hon taget om brickan som föll till golvet med ett kras. Innehållet i temuggarna stänkte över golvet och hennes ben. Glasen gick sönder och glasskärvor flög iväg efter golvet.
Marion bada stirrade på flaskan och sedan på Austin. Nu var det kört, nu skulle han lämna henne och hon visste att hon aldrig skulle få tillbaka honom efter det här.
"I... I..." var det enda hon fick ur sig. Hon drog nervöst en hand genom håret och satte sig sedan ner på huk på golvet för att plocka upp glasskärvorna och de mosade mackorna. Men hon ställde sig snart upp igen och kollade in i Austins ögon.
"I did it to save your life, club life, my life." hon hörde hur dumt det lät men fortsatte ändå. "I had no choice." hon suckade och satte sig på en barstol vid den lilla köksön. "Im so sorry." hon kände hur tårarna väntade på att få kika fram. Att hon alltid skulle börja gråta när det var något. Hon ställde sig upp igen och började vandra runt i köket.
"Everything is Dimitris fault, he threatened to kill everyone around me if I did not do as he said."

 

 

 


Snart brast det för Marion och hon kunde inte hålla tårarna borta.
"I i have no idea what I'm doing." Nu rann tårarna nedför kinderna likt floder. Hon hatade dessa tårar som alltid skulle välla ur henne när det var något.
"I drugged you, to get you to believe that we slept together." Hon tårkade bort de tårar som rann nedför hennes kinder. "Dimitri wanted me to fool you that we were together again, so I could give him secret information about the club. If I would not do as he said he would kill everyone in the club, you, my mom, my dad."
Hon vågade inte kolla på Austin nå mer, rädd för att se hans ansiktsuttryck, rädd för att höra vad han hade att säga, rädd för de dömande blickar som han gav henne.
"Im so sorry. I guess it's over now, for real. You are much better" hon lämnade köket och försvann in i sovrummet. Hon stängde igen dörren efter sig med en hård duns. Hon virade in sig i täcket och satte sig ner på golvet med ryggen mot sängen. Hon drog upp knäna till hakan och gömde sedan ansiktet i händerna då tårarna åter igen föll. Att hon alltid skulle ställa till det för sig själv och för Austin. Hans liv hade varit så mycket bättre om hon aldrig hade kommit tillbaka igen efter de gjorde slut första gången. Han hade säkert fått ett bättre liv med Megan, även ifall hon var en ren plåga.

 



Kommentarer
Postat av: Emelia Selin Nilsson

Hej! Såklart vi kan göra ett länkbyte! Hör av dig när du gjort ett inlägg så fixar jag :)

Kraam!

2014-08-20 @ 21:39:33
URL: http://nnovellbloggen.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej! Jag har nu bestämt mig för att göra lite bloggdesiger (har tidigare haft en portfolio men kände mig tvungen att ta bort den eftersom jag började gymnasiet, för mycket plugg och lite tid över). Men vill supergärna göra några stycken igen och denna gång mycket billigare. Priserna kommer ligga mellan 60-100kr. Din design kommer även bli klar inom 1-3 dagar bara! En header kostar dock 40kr! Är du kanske intresserad utav en ny? Alla designer jag gör är stilrena och i HQ. Bara att maila [email protected] om du är intresserad, beskriv lite hur du du vill ha den. Skicka gärna med en eller två favorit bloggar så jag lättare vet hur du vill ha den. Oroa dig inte, jag har gjort designer i snart 7 år så kunskaperna finns! :) Har du några frågor får du supergärna höra av dig, kommer göra designen på en test blogg så du själv få se förändringarna steg för steg. Ha en superbra dag! :) Många kramar!

2014-08-31 @ 15:34:37
Postat av: Anonym

Hej! Jag har nu bestämt mig för att göra lite bloggdesiger (har tidigare haft en portfolio men kände mig tvungen att ta bort den eftersom jag började gymnasiet, för mycket plugg och lite tid över). Men vill supergärna göra några stycken igen och denna gång mycket billigare. Priserna kommer ligga mellan 60-100kr. Din design kommer även bli klar inom 1-3 dagar bara! En header kostar dock 40kr! Är du kanske intresserad utav en ny? Alla designer jag gör är stilrena och i HQ. Bara att maila [email protected] om du är intresserad, beskriv lite hur du du vill ha den. Skicka gärna med en eller två favorit bloggar så jag lättare vet hur du vill ha den. Oroa dig inte, jag har gjort designer i snart 7 år så kunskaperna finns! :) Har du några frågor får du supergärna höra av dig, kommer göra designen på en test blogg så du själv få se förändringarna steg för steg. Ha en superbra dag! :) Många kramar!

2014-08-31 @ 15:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!